Sønder Brarup Daginstitution

Antal ansatte

soender.brarup.bhv@skoleforeningen.org

map

Sønder Brarup Børnehave er oprettet i 1952, holder til i Raiffeisenstraße 25 i Sønder Brarup og er nabo til den danske skole, hvor børnene også indskoles.
Sønder Brarup Børnehave drives af Dansk Skoleforening for Sydslesvig. Børnehaven er normeret til 59 børn, som er fordelt på 3 grupper. Børnehavens åbningstid er fra kl. 7.30-14.30, med forlænget åbningstid dog fra kl. 7.00-15.00.

Vi arbejder ud fra en socialkonstruktivistisk tilgang og et anerkendende og ressourceorienteret menneskesyn med rum og plads for forskellighed. Sønder Brarup Børnehave er en institution, hvor et tæt forældresamarbejde og samarbejdet med skolen er essentiel.

En af vores kerneopgaver er at formidle det danske sprog og den danske kultur til børnene og deres forældre. Vi lægger vægt på at skabe et læringsmiljø, der tilgodeser vores læreplan med de 6 læreplanskategorier i forhold til barnets udvikling, læring, trivsel og dannelse. Det er kategorierne den alsidige personlighedsudvikling, den sociale udvikling, kommunikation og sprog, krop, sanser og bevægelse, natur udeliv og science og kultur, æstetik og fællesskab.

Du er altid meget velkommen til at kontakte os og høre nærmere på telefonen 04641-970366. Vi glæder os til at høre fra dig!